Vilkår og betingelser

Forhandler: Oslo Tilhengerservice, Traverveien 7, 0588 Oslo Org.nr. 997 874 048.
Heretter kalt “Forhandler” eller “Oslo Tilhengerservice”
Forbruker: Kunde som handler hos forhandler.
Heretter kalt “Forbruker” eller “Kunde(n)”

Følgende betingelser gjelder for produkter levert av Oslo Tilhengerservice til forbruker:

1. Generellt
Forbruker må være fylt 18 år for å handle hos Oslo Tilhengerservice
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Som skriftlig regnes e-post, SMS, brev etc

2. Ordre
Forbrukerens ordre er bindende når den er registrert i forhandlerens datasystem.
Når forhandler mottar forbrukerens ordre vil forhandler raskest mulig sende ordrebekreftelse per epost. Forbruker plikter å raskest mulig lese gjennom denne for å kontrollere at ordren er korrekt. Ved eventuelle klager/endringer må Oslo Tilhengerservice kontaktes så raskt som mulig, og senest før bestilte produkter er sendt.

3. Produktinformasjon og andre opplysninger i nettbutikken
Forhandler tar forbehold om skrivefeil i nettbutikken.
Ved vesentlige skrivefeil kan forbruker, uten forpliktelser, heve deler av eller hele ordren.
Dersom produkter forbruker har bestilt er utgått, forbeholder forhandler seg retten til å kansellere deler av eller hele ordren. Forbruker vil, til enhver tid, bli informert om slike endringer. Ved slike endringer vil forbruker få mulighet til å kansellere/endre ordren.

4. Priser
Alle priser, inkludert eventuelle avgifter og skatter fremkommer i detaljert handlekurv. Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra forhandlers side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 10% av normal utsalgspris, kan forhandler ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

5. Betaling
Forhandler godtar følgende betalingsmidler: Klarna (betal senere, del opp og bank-/kredittkort) og Vipps. I tillegg faktura for bedrifter med org.nr. (Kredittsjekk kan bli utført) Ved bruk av bank-/kredittkort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet når ordren er klar for utsendelse.

6. Levering og forsinkelse
Bestillinger som er registrert og godkjent innen kl 16:00, vanlige arbeidsdager, sendes normalt ut neste virkedag, så lenge alle varene er tilgjengelige. Forhandler forbeholder seg retten til å sende bestilt(e) vare(r) med brev istedet for Bedriftspakke Dør-Dør / Servicepakke / Pakke i postkasse dersom forsendelsens verdi er under kr 1000,- ink. mva og vekt er mindre enn 2kg. Forhandler har risiko for produkter inntil produktene er mottatt av forbruker. Ved forsinket levering blir forbruker informert om dette, samt nytt leveringstidspunkt, snarest. Ved vesentlig forsinkelse, nevnt i pkt 2, kan forbruker kansellere eller endre ordren. Ordre med spesialbestilte produkter kan ikke heves.

7. Uavhentede leveringer
Varer som ikke blir avhentet på definert sted innen rimelig tid vil bli belastet med NOK 150,- + faktisk pris for frakt tur/retur av gjeldende ordre.
Forsendelser via Posten blir kun varslet via SMS og/eller epost til mottaker.
Ref: http://www.lovdata.no

8. Undersøkelse av produktene
Forbruker forplikter seg, ved mottak av produktene, til å kontrollere at leveranse er i samsvar med ordrebekreftelse. Ved feil eller skader forplikter forbruker seg til å kontakte forhandler snarest, senest innen 3 arbeidsdager etter produktene er mottatt.

9. Feil/mangler på produkter (garanti/reklamasjon)
Alle produkter solgt av forhandler dekkes av forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfrist er to år etter at forbruker overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.

10. Retur / Angrerett
Forbruker har angrerett på produkter kjøpt hos forhandler ihht angrerettloven. Angreretten gjelder ikke for forbruksmateriell (batterier, lyspærer etc). Angreretten vil også bortfalle dersom forpakningens forsegling er brutt (gjelder enkelte produkter) eller dersom forpakningen/varen/dokumentasjon/tilbehør mv. er slitt/skadet/deformert eller på annen måte ødelagt eller ikke gjensalgbar. Forbruker må selv dekke returporto tilbake til forhandler. Ved retur av varer bærer forbruker risiko frem til varene er mottatt av forhandler. Returvarer sendt som oppkrav vil ikke bli hentet.

Her finner du skjema for angrerett: Angrerettskjema

11. Personopplysninger
Forhandler forplikter seg til ikke å utgi personopplysninger til tredjepart uten forbrukers skriftlige samtykke. Forhandler forbeholder seg retten til å sende forbruker informasjon om tilbud etc. såfremt forbruker ikke informerer forhandler om at dette ikke ønskes. Forbrukers personopplysninger blir bare utlevert til tredjepart hvis forbruker samtykker. Forbrukers personopplysninger vil bli utlevert til tredjepart dersom dette kreves for å gjennomføre salget, f.eks ved kjøp av abonnement eller i lovbestemte tilfeller.

12. Salgspant
Forhandler har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

13. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan forbruker bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av forbrukerens bosted i Norge. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i forbrukeres verneting.

 

Get smoooth. Handle med oss og betal enkelt med Klarna.